Sunday, December 25, 2011

1st time terjadi sejak 14 tahun!!

Hari ini tercatat sejarah yang baru bagi Karen..Selama 14 tahun tinggal di rumah sekarang baru pertama kali rumah Karen di masuki air..huhuhu..:'(
Tengah best - best karen online chat ngan member - member facebook..Tiba - tiba je adik Karen masuk dalam bilik..Dengan baju yang basah..So Karen tanya dengan adik..Nape? Sebab adik Karen tak pernah masuk bilik Karen kalau tak de pape..Dia pun jawab ada kayu tak..Karen pun hairan nak buat apa kayu tu..Nak pukul orang ke? hehe..Takde lah..adik Karen bukan Gangster kpg Pisang tau..hehe.. Jawapan dia selepas tu yang menyebabkan Karen terkejut dan terus turun ke tingkat bawah..huhu Nak tahu apa jawapan dia? Ni jawapan dia..Satu gambar boleh menceritakan 1001 satu cerita..huhu

Inilah yang berlaku pada Karen petang tadi...Rumah di masuki air beb..huhu.. Terkejut Karen..Sejak 14 tahun Karen duduk kat rumah ni, tak pernah pun kejadian seperti ini berlaku..Amaran air pasang tinggi memang selalu kami terima..Tapi rumah Karen walaupun di belakang adalah sungai, rumah kita orang tak pernah dimasuki air..Sedang Karen dan adik - adik menyelamatkan barang - barang di dalam rumah, elektrik tiba - tiba je terpadam..Warghhhhh terlupa nak angkat mesin jahit mak lah..So wayar elektrik terkena air menyebabkan elektrik rumah Karen terputus..huhu.. Sorry Mama..Terlupa..Nasib baiklah satu kawasan dapur je yang dimasuki air..Sebab di ruang tamu dan semua bilik dah di buat tinggi..kecuali bahagian dapur..Warghhhh..Tensionnyer..Dalam tension tension tu seronak gak main air..hehe..Rasa kembali semua ke zaman kanak - kanak..hehe..Nasib baiklah air dah surut..Ingatkan esok baru nak mop lantai semua..Tapi bila Turun ke bawah tadi tengok dah bersih lah pula..Wah pandai gak air ni bersihkan rumah ye...hehehe..Rupa rupanya makcik Karen dah bersihkan dapur lepas dia balik kerja tadi..Alahai makcik kesiannya tengok dia..Terima kasih ye..hehe..Mak Karen kata tadi esok kena jaga - jaga gak sebab air pasang ni besar ni akan mengambil masa 3 hari..warghhhhh 3 HARI!!! Lama tu..Nak kena kemas betul - betul semua barang di bahagian dapurlah nampaknya ni.. Sebenarnya hari ni hujan turun tak henti henti di Kuching...Fenomena air pasang + hujan yang turun tak henti - henti menyebabkan banyak kawasan banjir...huhu..Kesian kan??? Karen harap hari ni je air masuk rumah.. Dua hari lagi tu, janganlah air masuk rumah lagi..Cukuplah sehari ni je.. HARI INI DALAM SEJARAH HIDUP KAREN!!!!

Thursday, December 22, 2011

Wednesday, December 14, 2011

Sahabat

Pernah pada suatu ketika aku di kelilingi oleh mereka..Gelak ketawa, suka duka silih berganti.. Perselisihan faham pernah juga terjadi...Tetapi kita tetap bersama..Kembali semula menjadi SAHABAT..Itu satu ketika, ketika aku masih mempunyai mereka..Sekarang, dunia ku sepi..Tanpa insan bergelar sahabat..Apabila sahabat hilang seorang demi seorang, bagaikan terdapatnya yang terpadam satu persatu..Aku menjadi pilu..Hanya tinggal satu lampu, itu pun semakin pudar dan semakin malap..Hanya menunggu hari untuk terpadam buat selamanya.. SAHABAT ku.. Bukan ku tak mahu berjalan seiring denganmu..Tapi ku rasa ku tak mampu lagi untuk bersama - sama melangkah bersama.. Kau dengan duniamu...Dan aku dengan dunia ku..Pernah satu ketika kita berjalan pada satu arah yang sama..Sekarang kita tiba pada akhir jalan yang bakal memisahkan kita..Jalan yang pernah kita lalui bersama sekarang terpecah dua..Kau memilih untuk melangkah ke arah jalan yang lain.. Aku pula tetap di alur yang sama..Sahabat.. Aku harap kau bahagia dengan jalanmu itu..Aku masih di jalan yang sama..Jangan kau risau..Satu hari kita mungkin bertemu di jalan yang lain.. Aku tidak mampu ikut bersama pada jalan pilihan mu itu..Entah bila aku akan mampu berjalan seiring denganmu sekali lagi..Bila ku fikirkan ini aku rasa bagaikan hidup ini tak bererti tanpamu sahabat..Pernah satu ketika aku rasa bagaikan mahu menghentikanmu dari meneruskan langkahmu ke arah yang baru..Tapi aku tak mampu..Aku akan kehilanganmu sahabat..Aku tetap redha dengan apa yang berlaku..mungkin sampai disini sahaja langkah kita bersama...Aku amat mengharapkan kau bahagia walau dimanapun engkau berada..Aku tetap disini, menghitung hari untuk berjalan seiring bersama dengan kalian semua...
 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...