Thursday, May 6, 2010

bila nak kawin

Bila nak kawin???
Di sini org b'tanya,di sana org menyoal
Tak kira teman mahu kenalan
Asyik2 itu je yg jd bualan
Tak kira lelaki mahupun perempuan

Bila nak kawin???
Keluarga pun dah mula risau
Siteruna,emak bimbang jadi bujang terlajak
si dara, ayah takut bergelar andalusia

Bila nak kawin???
Jiran turut sama menumpang tanya
Bila dijawab,jodoh belum ada
Kata mereka,kita kenalah usaha
Mandi bunga salah satu caranya...takpun mandi ais blh dicuba (he..he..ni cadangan pelik kawan saya)

Bila nak kawin???
Aduuuuhh...aku disoal lagi.

Kawin???
Nak kawin degan sapa?
Calon pun takde
Hah!!! Awak 2 memilih sgt agaknya
Ewah2 sedap sungguh mulut berkata

Bila nak kawin???
Akan Ku kawin jam2 ni juga (haa..haa...haa....)
Andai memilih suami semudah bershopping di pasar malam...
atau semudah membeli VCD cetak rompak...
atau sesenang memakan twisties..(yummmyyyyy)

Bila nak kawin???
Aaahhh...sungguh aku bosan
Banyak yg lain jd persoalan
Kenapa asyik itu yg dihadapkan
Apa kita nak heran Lambat cepatnya jodoh
Allah yg tentukan

Bila nak kawin???
Pada yg masih bujang...biarkanlah mereka terus bertanya
usah ditunggu letih mulut mereka (Wlupon takkan letihnya sampai bebila...)
Kalau ada jodoh, Insya-Allah,takkan ke mana...

Bila nak kawin???
Pada yg asyik menanya...usah dirisaukan jodoh orang
Jaga masjid sendiri agar x goyang
Lain org lain rezekinya
Syukurla dengan apa yg kita ada....

2 comments:

damha said...

bila nk kawin...satu persoalan yg biasa kita dengar bila usia dah meningkat....usia yg sepatutnya kita mendirikan rumahtangga...namun takdir belum menentukan kita utk berbuat demikian...semoga kan ade jodoh yg baik utk kita disuatu ari nanti...

karengurlz said...

insya Allah..kalau takde pun redha je..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...