Wednesday, April 6, 2011

BiLa MaNusIa TeRLaLu TaKsUB DgN PoLiTik!!!!!

tidak lama lagi pilihanraya Sarawak akan bermula... ermmm bahang kian terasa.. aku pun sedikit sebanyak dah kena tempias ke "BZ-an" nya..hahaha.. maklumlah aku kan penyokong Ehem2.. sekarang ni bkn itu yg menjadi isu yg hendak aku luahkan.. yang hendak aku coretkan disini bila manusia terlalu taksub dgn politik..yg YB2 tu tak kisah lah kan..sebab mereka yg bertanding.. tapi bila rakyat biasa terlalu mempertikaikan calon yang bertanding tu yg aku hairan sgt.. setiap manusia ada pendirian masing2.. kita tidak perlu mempertikaikannya sehingga nak bergaduh.. yg terjadi sekarang pihak penyokong berlawan mulut.. kalau berani lawan paranglah.. ni berani utk meluahkan kata2 sahaja.. tunjukkan dgn aksi bahawasanya anda menyokong YB anda itu.. org yg meluahkannya pun merupakan org di kalangan org2 yg berilmu tapi cara penyampaian mereka seperti org yg tidak berilmu..cakap main sedap mulut je.. ko rasa ko bgs sgt ke??? ini aku tujukan utk penyokong k..bkn nya YB.. aku tetap menyokong YB tu walau apa pun berlaku..hehehe.. i likeee it..yg aku hairan mempertikaikan kenapa calon tersebut tidak terpilih..sedangkan mereka merupakan ahli dalam parti yang sama.. selain itu mereka marah kenapa "orang kampung" mereka tidak terpilih..aduhai sayang sedarlah.. kamu2 yang memperjuangkan hak2 kpg kamu itu merupakan org luar sekarang...
mengapa kah saya mengatakan begitu??? sedarlah bahawasanya wpun kamu lahir di tempat itu..adik beradik kamu disitu dan kamu membesar d kampung itu tapi kamu tidak lagi tinggal di kpg itu.. kamu tidak lagi tahu apa yang berlaku d dalam kpg dan kamu tidak tahu apa yg org kpg kamu lalui.. kamu mencanangkan dgn bangganya dan mengutuk org lain yg memilih calon mereka.."adakah kamu org kpg ini" ya saya mmg org kpg ini.. saya juga dengan bangganya mengatakan saya lahir di kpg ini..saya mencari rezeki di kpg ini dan SAYA MASIH TINGGAL DI KPG INI...saya mmg anak jati kog ini.. sekarang boleh kah saya bertanya dengan org yg terlalu taksub itu..adakah anda org kpg ini? adakah anda membesar disini? adakah anda mencari rezeki di kpg ini.. dan yg paling penting ADAKAH ANDA MASIH TINGGAL DI KPG INI? sekiranya salah satu jawapan yg diutarakan itu adalah TIDAK..maka dengan ini saya ingin memaklumkan anda TIDAK LAYAK utk membangkang kemajuan yg akan di lakukan utk kpg ini..anda juga TIDAK LAYAK untuk menghakimi org dan bertanya sama ada mereka anak jati kpg ini atau tidak..krn anda juga BKN ANAK JATI KPG INI..anda telah meninggalkan kpg ini... bkn kpg ini yang meninggalkan anda.. anda tidak tahu apa yang kami alami dan anda juga tidak tahu apa yang sebenarnya yg terjadi..anda perlu duduk dan alaminya sendiri di KPG ini untuk anda benar2 mengetahui apa yang berlaku..perkhabaran dari saudara mara, adik beradik, rakan2, dan jiran2 bkn satu kayu ukuran untuk anda meletakkan hukuman... anda perlu lihat dan alami sendiri kejadian tersebut untuk melayakkan anda utk menjadi HAKIMnya... inilah yang berlaku bila org yg merasakan dirinya terlalu pandai dan terlalu tinggi pangkatnya..sehinggakan ingin menjatuhkan hukuman sebelum perbicaraan..saya akan mengulangi satu lagi soalan yg saya tanya tempoh hari ... hukum ALLAH mmg pasti..sebab kt tidak dpt mengelak dari hukum Allah..tapi APA HAK KITA UNTUK MENJATUHKAN HUKUMAN???

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...