Sunday, December 25, 2011

1st time terjadi sejak 14 tahun!!

Hari ini tercatat sejarah yang baru bagi Karen..Selama 14 tahun tinggal di rumah sekarang baru pertama kali rumah Karen di masuki air..huhuhu..:'(
Tengah best - best karen online chat ngan member - member facebook..Tiba - tiba je adik Karen masuk dalam bilik..Dengan baju yang basah..So Karen tanya dengan adik..Nape? Sebab adik Karen tak pernah masuk bilik Karen kalau tak de pape..Dia pun jawab ada kayu tak..Karen pun hairan nak buat apa kayu tu..Nak pukul orang ke? hehe..Takde lah..adik Karen bukan Gangster kpg Pisang tau..hehe.. Jawapan dia selepas tu yang menyebabkan Karen terkejut dan terus turun ke tingkat bawah..huhu Nak tahu apa jawapan dia? Ni jawapan dia..Satu gambar boleh menceritakan 1001 satu cerita..huhu

Inilah yang berlaku pada Karen petang tadi...Rumah di masuki air beb..huhu.. Terkejut Karen..Sejak 14 tahun Karen duduk kat rumah ni, tak pernah pun kejadian seperti ini berlaku..Amaran air pasang tinggi memang selalu kami terima..Tapi rumah Karen walaupun di belakang adalah sungai, rumah kita orang tak pernah dimasuki air..Sedang Karen dan adik - adik menyelamatkan barang - barang di dalam rumah, elektrik tiba - tiba je terpadam..Warghhhhh terlupa nak angkat mesin jahit mak lah..So wayar elektrik terkena air menyebabkan elektrik rumah Karen terputus..huhu.. Sorry Mama..Terlupa..Nasib baiklah satu kawasan dapur je yang dimasuki air..Sebab di ruang tamu dan semua bilik dah di buat tinggi..kecuali bahagian dapur..Warghhhh..Tensionnyer..Dalam tension tension tu seronak gak main air..hehe..Rasa kembali semua ke zaman kanak - kanak..hehe..Nasib baiklah air dah surut..Ingatkan esok baru nak mop lantai semua..Tapi bila Turun ke bawah tadi tengok dah bersih lah pula..Wah pandai gak air ni bersihkan rumah ye...hehehe..Rupa rupanya makcik Karen dah bersihkan dapur lepas dia balik kerja tadi..Alahai makcik kesiannya tengok dia..Terima kasih ye..hehe..Mak Karen kata tadi esok kena jaga - jaga gak sebab air pasang ni besar ni akan mengambil masa 3 hari..warghhhhh 3 HARI!!! Lama tu..Nak kena kemas betul - betul semua barang di bahagian dapurlah nampaknya ni.. Sebenarnya hari ni hujan turun tak henti henti di Kuching...Fenomena air pasang + hujan yang turun tak henti - henti menyebabkan banyak kawasan banjir...huhu..Kesian kan??? Karen harap hari ni je air masuk rumah.. Dua hari lagi tu, janganlah air masuk rumah lagi..Cukuplah sehari ni je.. HARI INI DALAM SEJARAH HIDUP KAREN!!!!

2 comments:

rainnyberry said...

nak ikot main air blh?
hihi..

karengurlz said...

hehe..jom rainny..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...