Wednesday, December 14, 2011

Sahabat

Pernah pada suatu ketika aku di kelilingi oleh mereka..Gelak ketawa, suka duka silih berganti.. Perselisihan faham pernah juga terjadi...Tetapi kita tetap bersama..Kembali semula menjadi SAHABAT..Itu satu ketika, ketika aku masih mempunyai mereka..Sekarang, dunia ku sepi..Tanpa insan bergelar sahabat..Apabila sahabat hilang seorang demi seorang, bagaikan terdapatnya yang terpadam satu persatu..Aku menjadi pilu..Hanya tinggal satu lampu, itu pun semakin pudar dan semakin malap..Hanya menunggu hari untuk terpadam buat selamanya.. SAHABAT ku.. Bukan ku tak mahu berjalan seiring denganmu..Tapi ku rasa ku tak mampu lagi untuk bersama - sama melangkah bersama.. Kau dengan duniamu...Dan aku dengan dunia ku..Pernah satu ketika kita berjalan pada satu arah yang sama..Sekarang kita tiba pada akhir jalan yang bakal memisahkan kita..Jalan yang pernah kita lalui bersama sekarang terpecah dua..Kau memilih untuk melangkah ke arah jalan yang lain.. Aku pula tetap di alur yang sama..Sahabat.. Aku harap kau bahagia dengan jalanmu itu..Aku masih di jalan yang sama..Jangan kau risau..Satu hari kita mungkin bertemu di jalan yang lain.. Aku tidak mampu ikut bersama pada jalan pilihan mu itu..Entah bila aku akan mampu berjalan seiring denganmu sekali lagi..Bila ku fikirkan ini aku rasa bagaikan hidup ini tak bererti tanpamu sahabat..Pernah satu ketika aku rasa bagaikan mahu menghentikanmu dari meneruskan langkahmu ke arah yang baru..Tapi aku tak mampu..Aku akan kehilanganmu sahabat..Aku tetap redha dengan apa yang berlaku..mungkin sampai disini sahaja langkah kita bersama...Aku amat mengharapkan kau bahagia walau dimanapun engkau berada..Aku tetap disini, menghitung hari untuk berjalan seiring bersama dengan kalian semua...
 

1 comment:

MrS LoLiPoP said...

yahh ,, sahabat ialah yangg diperlukan en yg memerlukann . <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...